Friday, September 28, 2012

Lihat Guna Hati

 
baru tadi selesai menonton filem FLIPPED
 
 
Bryce Loski dan Juli Baker
(watak utama dalam filem ni)
 
kisah cinta monyet....hahaha..."You never forget your first love" katanya...adoiii
 
bukan apa, saja nak bagi tahu aku suka layan cerita yang ada falsafah, disamping jalan cerita yang bagus, lakonan watak yang mantap dan juga tak terlalu terikat pada satu keadaan seperti serius berpanjangan.
 
hahaha...satu lagi, filem ni mengingatkan aku kepada pengalaman diri sendiri masa kanak-kanak dulu...tipulah kalau kata tak pernah lalui cinta monyet...hahaha...bila dah besar rasa macam bodoh pulak...jatuh reputasi aku yang gengster ni...
 
gengster kah aku??...hahaha...
 
apapun aku cadangkan pembaca sekalian tontonlah filem yang ada kesan sedikit, dari tonton filem yang kadang-kadang terlampau lari dari zat filem itu sebenar dimana hanya semata-mata untuk hiburan.
 
menonton ni sama macam membaca buku, tentu kita marah kalau kita membaca buku tapi akhirnya tidak ada apa-apa manfaat hasil dari pembacaan tersebut, begitu juga filem.
 
sebab tu aku lebih menjurus kepada filem yang berfalsafah, agama, filem yang membuat kita berfikir, biografi yang menceritakan pengalaman hidup seseorang, selain dari filem komedi yang tak berlebihan dari acuan.
 
dari filem sebegini lah kita akan belajar sesuatu yang berguna ataupun yang mungkin kita akan laluinya.
 
akhir kata, bukannya nak melarang dari tonton filem genre lain tapi ada baiknya lihat dengan hati dan sendiri dapat jawapan nanti.

No comments:

Post a Comment